szoknya és kendő - skirt and kerchief

Már nagyon hiányzott a ruhavarrás, úgyhogy ma megvarrtam azt a kendőt és kisszoknyát, amit még ősszel kért tőlem egy mama a kislányának, de csak erre a tavaszra-nyárra. Jó volt végre valami hordhatót készíteni, ideje lenne a saját gyerkőceimnek is varrni, na meg esetleg magamnak....
A szoknyácska azért készült, mert eredetileg csak kendőt kértek, de mivel úgyis meg kellett venni 30 cm-nyi anyagot, így el tudtam még készíteni a maradékból, ezt az egyszerű gumis derekú szoknyát és még egy kis fodorra is futotta. A derekába gomblyukas gumit húztam, mert tapasztalataim szerint ezeket a szoknyácskákat több évig is tudja hordani egy kicsi lány, legfeljebb picit rövidebb lesz, de így a derékbőség könnyen szabályozható.


I wanted to sew at last some clothing so I sewed this little skirt and kerchief today. A dear mother asked the kerchief last autumn, but only for this spring and summer. I had to buy a piece of fabric for it, so after finishing the kerchief, the rest seemed to be enough for a simple skirt. So I asked the mother and sewed it, too. I used elastic with buttonholes for the waist, so it is adjustable in the future, because I found that these skirts fit for more than one season, they get only a bit shorter.
It is also time to sew something for my children or maybe for myself....

8 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Jaj, de klassz lett a szoknya, igazi csajos darab a fodorral :-) Tetszik!

GumiPók írta...

Nagyon csini! :)

MrsYarnart írta...

vicces: a maradékból a szoknya :) a kendőt hogy kell viselni? olyan, mint egy kis főkötő. nagyon szép mind a kettő.

borsoo írta...

Köszönöm :)
A kendőnek a széles része a fejtetőn és hátul a tarkónál a gumis pánt..nem tudom így érthető-e...
Igen, nem szokványos, hogy kendő és annak a maradékából a szoknya :)

Tündérlátta írta...

Nagyon szép lett az együttes! Kár, hogy az én lánykám márt kezdi kinőni ezeket a csodapörgősfodrosokat!

Zsuzsa írta...

Ilyen szoknyám nekem is van:-) Ez olyan fazon, mint a farmer, kortalan, hordhatja bárki:-) Ilyen kendőt a Biju Brigitben láttam a múltkor (vagy valamelyik hasonló üzleteben) 3000 Ft körüli összegért, pedig semmi cicó nem volt rajta (flitter...). Gondolom azok veszik, akik a tengerhez mennek nyaralni :-)

Mtunde írta...

Szia, van nálunk valami neked!
http://kedoravarr.blogspot.com/2011_03_01_archive.html#1966563973664451008

borsoo írta...

Tündérlátta: köszönöm, szerintem sem lehet kinőni ezt, pont hétvégén láttam hasonlót korombeli anyukákon :)
Tünde: köszönöm szépen.